Welkom in Johannesburg/ Botswanaa

26 april 2024 - Breda, Nederland

Welkom op mijn reisblog Botswana gezamenlijk met Janne , Timon, Maxe en Benine.

Net als we de Middellandse zee zijn overgevlogen en boven het Afrikaanse continent zijn, worden de eerste cadeautjes te voorschijn gehaald. Een boek met stikkertjes wordt uit het pakpapier getrokken, gezamenlijk met het daarbij behorende  plakboek. De lange vliegreis van 10 uur en 3 kwartier Amsterdam- Johannesburg  is door Janne en Timon grondig voorbereid. Zij laten niets aan het toeval over. Janne en ik, met tussen ons in Benine, zitten in rij 35.  In rij 36, vlak achter ons, Timon en Maxe.

We landen precies op tijd in Johannesburg en  hoeven alleen maar langs immigration. Geen ingewikkelde formulieren, die ingevuld moeten worden  voor costums and excise, en geen lange rijen nu.

We rijden de volgende dag met onze gehuurde HiLUX naar Kwa Marina, tegen het Pilanesgame park aan . Bij deze boeking waren een braai in the middle of nowhere met life Afrikaanse muziek, een safari tocht in de vroege uurtjes en een continental ontbijt inbegrepen.  Alsof onze hele vakantie in een dag  daar plaatsvond. Het kon niet op, want later op de dag, toen we richting Botswana reden kregen we als kers op de taart een klapband. We schrokken ons een hoedje. Met flink   kabaal, en zigzaggend over de weg kwamen we tot stilstand.

1. Reislogger:
    5 augustus 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!